TITLE

ALHURRA HEAD RESIGNS AMID HEAT

AUTHOR(S)
Triplett, William
PUB. DATE
June 2007
SOURCE
Daily Variety;6/11/2007, Vol. 295 Issue 49, p2
SOURCE TYPE
Trade Publication
DOC. TYPE
Article
ABSTRACT
The article reports on the resignation of Larry Register as editorial director of U.S.-government-funded Arabic-language broadcaster Alhurra Television in the midst of controversies surrounding its airing of unchallenged anti-American and anti-Israeli statements. Alhurra was formed to counter extremist views of the U.S. among Middle East audience.
ACCESSION #
25417933

 

Related Articles

  • Chicago.  // Advocate;6/28/79, Issue 270, p16 

    Reports on the fund raised in contributions and subscriptions for public television station WTTW in Chicago, Illinois.

  • Dateline: Springfield, Mo. Crunk, Vincent // Video Systems;OCt2003, Vol. 29 Issue 10, p56 

    Focuses on government channels on local cable systems in Springfield, Missouri. Background of TV23 and Channel 29; Staff; Annual operating budget; Television programs; Benefits of both channels for the community.

  • Modest proposal for public TV. Barnhart, Aaron // Electronic Media;08/02/99, Vol. 18 Issue 31, p9 

    Comments on developments related to public television broadcasting in the United States as of August 2, 1999. Television producers' decision not to sell their programs to public television; Legislators' reactions to public television stations' exchange of donor lists with political organizations.

  • TV Educativa bows.  // Daily Variety;05/31/2001, Vol. 271 Issue 65, p8 

    Reports on the revision in the programming of public broadcaster TV Educativa in Brazil.

  • Washington watch. McAvoy, Kim // Broadcasting & Cable;7/11/94, Vol. 124 Issue 28, p55 

    Reports on the Coalition for Democracy in Public Television's request to the Federal Communications Commission (FCC) to bar home shopping on public television stations. Upset over Chicago, Illinois-based noncommercial station WTTW's home shopping trial in fall 1993.

  • Tales from the PEG-Channel Front. Gottlieb, Jane // Multichannel News;05/08/2000, Vol. 21 Issue 19, p114 

    Focuses on public, education and government (PEG) television channels in the United States. Offering of alternative programs to the pervasive corporate culture of the country; Uncertainty of channels' future; Expectation of minimal profits from public education programs; Parochial appeal of PEG...

  • Teutonic pubcasters falling on hard times. Molner, David // Variety;10/30/95, Vol. 360 Issue 13, p169 

    Reports on problems faced by Germany's public television broadcasters ARD and ZDF. Increase in prices for top-tier United States programming; ARD as a federation of eight regional pubcasters that operates its own national channel; Commercial broadcasters' call for the limitation of the growth...

  • Pressler campaign stop.  // Broadcasting & Cable;10/28/96, Vol. 126 Issue 45, p18 

    Reports on the visit by Dan Nelson, campaign treasurer for Senate Commerce Committee Chairman Larry Pressler, to Young Broadcasting Inc. to complain about television station KELO's coverage of the South Dakota elections.

  • Public TV stations to merge operations. Rettig // Indianapolis Business Journal;08/30/99, Vol. 20 Issue 24, p1A 

    Reports on the merger between the Indianapolis, Indiana public television stations WFYI-TV and WTBU-TV. Joint operation of stations; Collaboration on all programming, broadcast operations, fund raising and administrative activities; Origin of daily broadcast feeds from master control operations...

Share

Read the Article

Courtesy of THE LIBRARY OF VIRGINIA

Sorry, but this item is not currently available from your library.

Try another library?
Sign out of this library

Other Topics