Time Warner sues over ONN dispute

November 1999
Multichannel News;11/15/99, Vol. 20 Issue 47, p12
Reports on the suit filed by Time Warner Communications Inc. against WBNS television station to prevent it from pulling its signal in Columbus, Ohio. Time Warner's claim that WBNS failed to provide it with 60 days' written notice that it was terminating its retransmission-consent contract with them.


Related Articles

  • Czech panel to review TV3. Meils, Cathy // Daily Variety;11/6/2001, Vol. 273 Issue 59, p11 

    Reports the administrative proceeding action of Czech Broadcasting Council to review the alleged piracy issue of broadcaster TV3 in Prague.

  • Texas case dismissed. Trigoboff, Dan // Broadcasting & Cable;04/12/99, Vol. 129 Issue 15, p32 

    Reports on the United States Supreme Court's refusal to reinstate a libel lawsuit against Texas television station WFAA by reporter John McLemore, who allegedly tipped off the Branch Davidians to the 1993 federal raid that turned violent. Case background; McLemore's coverage of the raid.

  • TV Stations Go To Court To Reduce ASCAP's Fees. Lichtman, Irv // Billboard;04/03/99, Vol. 111 Issue 14, p6 

    Reports on nearly 1,000 local television stations that have gone to court in an attempt to compel the American Society of Composers, Authors and Publishers to reduce fees for songs. File of the action in United States District Court in New York City; Other demands of the stations.

  • Courts are gaining on TV networks in the race for reality programming. Belloni, Matthew // Hollywood Reporter;10/22/2008, Vol. 407 Issue 3, p8 

    The author reflects on court cases involving television (TV) networks producing piracy of concept for a reality TV program. He primarily highlights legal cases contending piracy of format in reality shows, that include CBS's "Survivor" against Fox's "Boot Camp," and Tokyo Broadcasting System's...

  • TV expose challenged.  // Quill;May94, Vol. 82 Issue 4, p13 

    Reports on the defamation suit filed by Expertech Services Inc. against KSTP television station in Minneapolis, Minnesota. Impact of `Eyewitness News' television program's expose on plaintiff's business; Charges on station's misrepresentation of Expertech's services.

  • Georgia station tangles with The WB. Wang, Karissa S. // Electronic Media;07/24/2000, Vol. 19 Issue 30, p2 

    Reports that Macon, Georgia-based family-owned television station, WPGA-TV has filed a lawsuit against the WB Television Network after the latter reneged on an affiliation deal. Terms under WPGA's partnership agreement with WB Web; Awarding of the WB market affiliation to Acme Television...

  • Station Break. Trigoboff, Dan // Broadcasting & Cable;08/28/2000, Vol. 130 Issue 36, p27 

    Reports on developments concerning the United States television broadcasting industry as of August 28, 2000. Update on the lawsuit filed by former WTVT reporters Steve Wilson and his wife Jane Akre against the Fox-owned station; Ruling of the U.S. Court of Appeals for the Second Circuit...

  • TW's all-news baby rattles market. Brodesser, Claude // MediaWeek;01/05/98, Vol. 8 Issue 1, p12 

    Reports on the growth of Bay News 9, the 24-hour local news channel launched in Tampa, Florida by Time Warner in October 1997. Discussions with Hearst-Argyle's affiliate WWWB to provide television station with a local newscast of its own; Media buyers' uncertainty that channel will be able to...

  • India's Zee TV to expand U.S. presence. Mathur, Arti // Variety;03/08/99, Vol. 374 Issue 3, p57 

    Discloses negotiations between India's Zee TV and Time Warner for the carriage of the Indian network's programming on cable television in the United States. Terms of the deal; Zee's plans for entering Australia and Europe.


Read the Article


Sorry, but this item is not currently available from your library.

Try another library?
Sign out of this library

Other Topics