TITLE

AXEL CIRCLES POLSAT STAKE

AUTHOR(S)
Hoffman, Katja
PUB. DATE
November 2006
SOURCE
Daily Variety;11/21/2006, Vol. 293 Issue 37, p14
SOURCE TYPE
Trade Publication
DOC. TYPE
Article
ABSTRACT
The article reports on the proposal of Axel Springer AG of Germany to acquire 25 percent of Polsat, the largest commercial web site in Poland. Polsat publishes tabloid and the Polish version of Newsweek, which makes it the country's largest publisher. Meanwhile, Springer's 12 percent in German broadcaster ProSiebienSat 1 and 27 percent in Teuton regional channel Hamburg 1 are seen as starting point for the company's intention of entering the television industry.
ACCESSION #
23235942

 

Related Articles

  • Poles freeze Springer bid. Meza, Ed // Daily Variety;4/30/2007, Vol. 295 Issue 20, p14 

    The article reports on the postponement of German publishing firm Axel Springer's 250 million euros bid for commercial broadcaster Telewizja Polsat due to antitrust concerns in Poland. However, Axel Springer hopes to overcome resistance and complete the deal. According to the publisher, it will...

  • Rupe taps monk net. Hofmann, Katja // Daily Variety;6/30/2006, Vol. 291 Issue 64, p15 

    The article reports that News Corp., an Australian company owned by Rupert Murdoch, has acquired the 33% share of Polsat, the biggest private television station in Poland owned by a Warsaw brotherhood of Franciscan monks. Through this acquisition, News Corp. will take over Polsat, which airs...

  • Cartel office eyes ProSieben deal. Roxborough, Scott // Hollywood Reporter -- International Edition;8/9/2005, Vol. 390 Issue 20, p6 

    This article reports that Germany's competition watchdogs said on Monday that they were looking for signs of an illegal move towards a media monopoly in German publisher Axel Springer AG's multibillion dollar buyout of Haim Saban's majority stake in Teutonic broadcaster ProSiebenSat.1 Media AG....

  • Springer to up Polish footprint. Roxborough, Scott // Hollywood Reporter -- International Edition;11/21/2006, Vol. 397 Issue 6, p10 

    The article reports that German publishing giant Axel Springer AG is close to a deal to take a 25% stake in Polish broadcaster Polsat for $321 million. The Polish bid comes just days after the German group bought into the Turkish television market with the acquisition of 25% of broadcaster Dogan...

  • Springer gives up ProSieben bid. Meza, Ed // Daily Variety;2/2/2006, Vol. 290 Issue 24, p5 

    The article reports on the decision of Axel Springer AG to withdrew its offer to acquire ProSiebenSat.1 Media AG in Germany. The company discloses that it has reached an agreement with the investment group to terminate the controversial buyout. Company CEO Mathias Doepfner claimed that one of...

  • Springer's planned buyout of ProSieben is called off. Roxborough, Scott // Hollywood Reporter -- International Edition;1/17/2006, Vol. 392 Issue 36, p12 

    The article reports that Axel Springer AG's multibillion-dollar takeover of German broadcaster ProSiebenSat.1 Media AG is off after an announcement on Monday that Springer is not willing to sell Munich-based channel Pro7 before media authorities approve the deal. Springer's refusal means...

  • TAKEOVER'S AT RISK. Kirschbaum, Erik // Daily Variety;1/6/2006, Vol. 290 Issue 4, p8 

    The article reports that German publisher Axel Springer AG (AS), risks having its 2.5 billion euro takeover of Haim Saban's ProSiebenSaT 1 TV Group vetoed by a media watchdog. AS is eager to create a second international media powerhouse in Germany after Bertelsmann AG. Therefore, it firmly...

  • Media Deal, Toshiba Fray Rock Headlines In Japan. ALAN R. ELLIOTT // Investors Business Daily;7/24/2015, pB10 

    The article reports on media deals in Japan as of July 2015. It mentions the plan of media organization Nikkei Inc. to acquire the London, England-based Financial Times (FT) Group for 1.3 billion dollars, a news that ended the competition between Germany's publishing company Axel-Springer and...

  • German panel questioning ProSieben sale. Roxborough, Scott; Szalai, Georg // Hollywood Reporter -- International Edition;11/29/2005, Vol. 392 Issue 1, p18 

    This article reports that Haim Saban and his private equity hackers could be left holding on to German broadcaster ProSiebenSat 1 if the country's media authorities reject Saban's proposed $2.9 billion sale of the group to German publisher Axel Springer AG. Germany's Commission on Concentration...

Share

Read the Article

Courtesy of THE LIBRARY OF VIRGINIA

Sorry, but this item is not currently available from your library.

Try another library?
Sign out of this library

Other Topics