TITLE

Rupe taps monk net

AUTHOR(S)
Hofmann, Katja
PUB. DATE
June 2006
SOURCE
Daily Variety;6/30/2006, Vol. 291 Issue 64, p15
SOURCE TYPE
Trade Publication
DOC. TYPE
Article
ABSTRACT
The article reports that News Corp., an Australian company owned by Rupert Murdoch, has acquired the 33% share of Polsat, the biggest private television station in Poland owned by a Warsaw brotherhood of Franciscan monks. Through this acquisition, News Corp. will take over Polsat, which airs family-oriented and religious programs.
ACCESSION #
21448134

 

Related Articles

  • AXEL CIRCLES POLSAT STAKE. Hoffman, Katja // Daily Variety;11/21/2006, Vol. 293 Issue 37, p14 

    The article reports on the proposal of Axel Springer AG of Germany to acquire 25 percent of Polsat, the largest commercial web site in Poland. Polsat publishes tabloid and the Polish version of Newsweek, which makes it the country's largest publisher. Meanwhile, Springer's 12 percent in German...

  • Is Rupe ready to open wallet? Wallenstein, Andrew // Daily Variety;11/26/2012, Vol. 317 Issue 39, p1 

    The article reports that Australian-American media mogul Rupert Murdoch, chairman and chief executive officer of News Corp. is ready to acquire any business enterprises.

  • News Corp backed PropTiger acquires Makaan.com.  // Indiantelevision.com;4/29/2015, p11 

    The article reports that Australian American business magnate Rupert Murdoch's News Corp.-backed real estate portal PropTiger has purchased rival Makaan.com to boost its presence in the secondary property market in India in April 2015.

  • MURDOCH ON MISSION. Zecchinelli, Cecilia // Daily Variety;6/19/2002, Vol. 276 Issue 13, p12 

    Reports the meeting of Australian-American tycoon Rupert Murdoch with communication minister Maurizio Gasparri in Italy. Acquisition of Telepiu into Stream; Problems of Murdoch for venture and antitrust; Implication of the stakes purchased by Telecom Italia on Telepiu on the deal.

  • POLSAT defeats int'l giants for TV license. Dawtrey, Adam // Variety;1/31/94, Vol. 353 Issue 13, p64 

    Reports on the Polish satellite broadcaster Polsat's defeat of international media groups to win Poland's first national private television license. Announcement by Polish National Council for Television and Radio; Polsat's all-Polish venture identity; Polsat's launching as a pirate...

  • A devilishly good deal for the Family Channel. Zoglin, Richard; Barrett, Laurence I. // Time International (South Pacific Edition);05/12/97, Issue 19, p57 

    Reports on the possible partnership of media mogul Rupert Murdoch and evangelist Pat Robertson. Details on plan in which Murdoch reportedly would purchase a 30% share in Robertson's International Family Entertainment, parent company of the Family Channel; Plans for the station after the merger;...

  • Cable Urges Hill to Extract Promises from Murdoch. Mundy, Alicia // Cable World (10427228);6/23/2003, Vol. 15 Issue 25, p6 

    Reports on the concerns expressed by the cable industry about Rupert Murdoch's possible merger with DirectTV. Details of the fears generated by the possible merger; Inconsistency in the concerns of the industry; Comments from Murdoch on the issue.

  • Murdoch's not as big a threat to cable as people fear he'll be. Luftman, Mike // Cable World (10427228);5/19/2003, Vol. 15 Issue 20, p48 

    Comments on the acquisition of U.S. cable television firm Direct TV by Rupert Murdoch. Impact of its acquisition on the cable industry; Company background.

  • Murdoch's quest for the Holy Grail. Jakel, Peter // Satellite Broadband;Apr2001, Vol. 2 Issue 4, p49 

    Focuses on the status of the acquisition deal made by Rupert Murdoch, owner of News Corp. and Sky Global Networks, with DirecTV, a unit of Hughes' Electronic. Estimated value of DirecTV; Other bidders; Effect of the deal on Hughes' shares.

Share

Read the Article

Courtesy of THE LIBRARY OF VIRGINIA

Sorry, but this item is not currently available from your library.

Try another library?
Sign out of this library

Other Topics