Racial discrimination suit

January 1998
Quill;Jan/Feb98, Vol. 86 Issue 1, p8
Trade Publication
Reports on a racial discrimination suit filed by news cameraman Eddie Pulliam against KCBS-TV, alleging the station fired him because he is black.


Related Articles

  • Time Warner sues over ONN dispute. Moss // Multichannel News;11/15/99, Vol. 20 Issue 47, p12 

    Reports on the suit filed by Time Warner Communications Inc. against WBNS television station to prevent it from pulling its signal in Columbus, Ohio. Time Warner's claim that WBNS failed to provide it with 60 days' written notice that it was terminating its retransmission-consent contract with...

  • It keeps on going.  // Broadcasting & Cable;5/10/93, Vol. 123 Issue 19, p63 

    Reports on the inability to settle a license renewal challenge against NBC's WRC-TV Washington for $310,000 because of 1990 comparative renewal reforms that limit settlement payments to out-of-pocket expenses and until after the Federal Communications Commission renders its final decision. ...

  • Notepad.  // Quill;Apr95, Vol. 83 Issue 3, p12 

    Reports on lawsuits filed against television stations in the United States as of April 1995. News subject's lawsuit against anchor Barbara Callahan and WTOG-TV for exposing plaintiff's face and full breasts on television; KSTP-TV's appeal of a ruling that says a couple could sue the station for...

  • KEYT wins intern suit.  // Electronic Media;02/24/97, Vol. 16 Issue 9, p26 

    Focuses on the lawsuit won by KEYT-TV filed by a former intern seeking payment in addition to the college credits he received for his work at the station.

  • CBS radio says no to Fox TV ad. Lafayette, Jon // Electronic Media;9/30/96, Vol. 15 Issue 40, p2 

    Focuses on the allegations of exploitation against the CBS company by KTVU-Television company. Circumstances surrounding allegations; Concerns of federal regulators; Comments from Steve Poitras, marketing director at KTVU-TV.

  • Embattled TF1 endures two bribery probes. Farrell, Pia // Hollywood Reporter;11/14/95, Vol. 339 Issue 42, pI-4 

    Reports on two investigations conducted on Paris, France-based network TF1. Suspended sentence received by star newsman Patrick Poivre D'Arvor for receiving gifts from the former mayor of Lyons; Investigation of allegations of TF1's bribery of lottery officials to obtain television rights to...

  • KTRK-TV appealing libel judgment.  // Electronic Media;10/21/96, Vol. 15 Issue 43, p29 

    Reports on KTRK-TV's plans to appeal a libel verdict which was brought against it. Reference to a report which the station made about a candidate who was running for mayor.

  • Florida court stays WPLG order. Trigoboff, Dan // Broadcasting & Cable;03/16/98, Vol. 128 Issue 11, p12 

    Reports that WPLG television station in Miami, Florida, was granted a reprieve by a Florida trial judge to surrender a video tape of a police officer striking a civilian to Broward County prosecutors. How the stations gained possession of the tape; Comments from Tom Doerr, New Director of WPLG;...

  • Utah TV sued over food report. Trigoboff, Dan // Broadcasting & Cable;02/16/98, Vol. 128 Issue 7, p23 

    Reports on the lawsuit filed by the Utah Restaurant Association against KTVX television channel. Reasons for the suit; Details on the lawsuit; Comments from attorney, Wesley Sine; Information on comments from KTVX news director, Tom Sides.


Read the Article


Sorry, but this item is not currently available from your library.

Try another library?
Sign out of this library

Other Topics