TITLE

Paper settles defamation suit

AUTHOR(S)
Neuwirth, Robert
PUB. DATE
January 1999
SOURCE
Editor & Publisher;01/02/99, Vol. 132 Issue 1, p6
SOURCE TYPE
Trade Publication
DOC. TYPE
Article
ABSTRACT
Reports that the Alton, Illinois, `Telegraph' has settled a lawsuit filed by John B. Radcliffe, which the paper mistakenly identified as a convicted sex offender.
ACCESSION #
1449855

 

Related Articles

  • Fair is best.  // Quill;Jul/Aug94, Vol. 82 Issue 6, p5 

    Reports on the dismissal of the lawsuit filed against `The News-Record' newspaper in Gillette, Wyoming.

  • Suit stemming from carrier's death settled.  // Editor & Publisher;12/18/93, Vol. 126 Issue 51, p31 

    Reports on an out-of-court settlement between `Argus Leader' of Sioux Falls, South Dakota and Mike Clarey. Mike Clarey as the father of an 11-year old girl who was murdered while delivering the newspaper; Police notification to the newspaper of carriers being harassed by Kelly van Engelenhoven,...

  • Ontario Press Council defends Toronto Sun in X-rated terms. Fitzgerald, Mark // Editor & Publisher;11/27/93, Vol. 126 Issue 48, p10 

    Reports on the Ontario Press Council's November 9, 1993 ruling denying a complaint against the `Toronto Sun' newspaper. Festival sponsored by the complainant; Press release on the complainant's upcoming events; Newspaper's reference to the complainant as a live-sex group and a sadomasochist...

  • Texts allowed.  // Quill;Nov/Dec95, Vol. 83 Issue 9, p7 

    Looks at a federal judge permitting the `Washington Post' to retain a copy of Church of Scientology texts and used them in its news reporting. Information on United States District Judge Leoine M. Brinkema's ruling.

  • Courant appeals jury award.  // Editor & Publisher;3/4/95, Vol. 128 Issue 9, p31 

    Reports that the newspaper `Hartford Courant' is appealing a lower court jury decision to award damages to a group of car dealerships. Improper interpretation of tort laws; Newspaper's failure to inform dealers of a discount program on advertising.

  • Philadelphia paper sues to get data.  // Editor & Publisher;7/2/94, Vol. 127 Issue 27, p51 

    Reports on `Philadelphia Daily News' newspaper's filing of lawsuit in Pennsylvania's Commonwealth Court in an effort to get computerized lists of the number of state employee by county.

  • USDA sued for subsidy info.  // Editor & Publisher;06/06/98, Vol. 131 Issue 23, p40 

    Focuses on the lawsuit filed by the `Chico News & Review' newspaper against the United States Department of Agriculture. Information on federal subsidies paid to Butte County, California rice farmers; Violation of the Freedom of Information Act.

  • Court reinstates suit against Detroit News.  // Editor & Publisher;7/16/94, Vol. 127 Issue 29, p15 

    Reports that the Michigan Court of Appeals has reinstated an invasion of privacy lawsuit against the `Detroit News.' Statement that some of the facts reported in a story about a surrogate-parent relationship may not have been newsworthy.

  • News staffers settle suit. Furman, Phyllis; Lentz, Philip // Crain's New York Business;3/11/96, Vol. 12 Issue 11, p6 

    Reports that 20 of the 25 plaintiffs in a suit filed against `Daily News' have settled for 25,000 dollars each. Allegation of age bias; Some plaintiffs' consideration of rethinking their agreements.

Share

Read the Article

Courtesy of THE LIBRARY OF VIRGINIA

Sorry, but this item is not currently available from your library.

Try another library?
Sign out of this library

Other Topics