TITLE

King's `I Have A Dream' speech belongs to the public, judge rules

PUB. DATE
August 1998
SOURCE
Jet;08/10/98, Vol. 94 Issue 11, p22
SOURCE TYPE
Periodical
DOC. TYPE
Article
ABSTRACT
Reports on a federal judge ruling that the `I Have A Dream' speech by Reverend Dr. Martin Luther King Junior belongs to the public, clearing CBS News company of infringement copy right charges, in regards to its production of a documentary series. Information on the ruling by Judge William O. Kelley; Insight on CBS's production of a series involving the speech; Details on the issue prompting the lawsuit.
ACCESSION #
1048128

 

Related Articles

  • Judge narrows Rather suit. Gough, Paul J. // Hollywood Reporter -- International Edition;4/11/2008, Vol. 404 Issue 18, p4 

    The article reports on the dismissal of several counts on the $70 million lawsuit filed by former anchor Dan Rather against CBS News in New York. In dismissing several of the claims, New York State Supreme Court Judge Ira Gammerman said that Rather was not seeking damages based only on injury to...

  • Fired CBS News producer sues, alleging gay bias.  // Gay & Lesbian Times;7/5/2007, Issue 1019, p22 

    The article reports that Richard N. Jefferson, a CBS News Inc. producer who was fired on November 20, 2006, has sued the network claiming that CBS officials harassed him based on his sexual orientation and was fired because he complained about it. On July 2, 2007, Jefferson filed his charges...

  • The Week. Dougherty, Sheila // Advertising Age;10/31/2005, Vol. 76 Issue 44, p20 

    Presents news briefs related to mass media in the U.S. as of October 2005. Replacement of Columbia Broadcasting News President Andrew Heyward by Sean McManus; Agreement of National Broadcasting Company to put its primetime entertainment programming on a restricted form of video on demand;...

  • Colossal sore loser Dan Rather still mad at CBS News. Carter, Richard // New York Amsterdam News;9/3/2009, Vol. 100 Issue 36, p6 

    The article focuses on the issues between news anchor Dan Rather and the "Memogate" scandal of CBS News Inc. in the U.S. It cites that Rather filed a 70-million-dollar fraud and defamation lawsuit against CBS Corp. head Leslie Moonves and Andrew Heyward, former president of CBS News. It notes...

  • Dan Rather, meet Jamie Lynn Spears and Robot Chicken. Dumenco, Simon // Advertising Age;5/12/2008, Vol. 79 Issue 19, p48 

    In this article the author provides satirical answers for what he calls "not so frequently asked questions." It satirizes the launch of the Microsoft Zune online store. It also discusses the lawsuit that Dan Rather filed against CBS News. It concludes by discussing the political position of U.S....

  • CBS builds SNG service. G.D. // Broadcasting & Cable;12/4/95, Vol. 125 Issue 49, p78 

    Reports that CBS News has formed the world's largest satellite newsgathering service, comprising CBS News and 13 other broadcasters in Europe and Japan. Participating broadcasters.

  • CBS News Radio plans cuts, revamps. D.P. // Broadcasting & Cable;08/25/97, Vol. 127 Issue 35, p18 

    Announces a CBS News initiative to reschedule some of its radio programs starting August 15, 1997. Decrease in salaries of production staff and scale back of office space.

  • SUNDAY MORNING/AFTERNOON MARCH 7, 2010.  // Adirondack Daily Enterprise;3/4/2010, Vol. 117 Issue 54, Special section p17 

    The article lists the schedule of television programs of different stations in the U.S. for Sunday morning of the week of March 5-11, 2010 which includes Paid Program, CBS News Sunday Morning, and Bob the Builder.

  • Notepad.  // Quill;Mar95, Vol. 83 Issue 2, p19 

    Reports that CBS News has made an on-air clarification regarding a broadcast story on Chinese spies.

Share

Read the Article

Courtesy of THE LIBRARY OF VIRGINIA

Sorry, but this item is not currently available from your library.

Try another library?
Sign out of this library

Other Topics